عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش

عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش

مدیریت دانش در بانک
عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش
عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش
عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک
پایان نامه با موضوع مدیریت دانش
دانلود پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت دانش doc
موضوع پایان نامه مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک

 

 

 

 

 

چکیده

هدف کلی این تحقیق حاضر به عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش بود. 

 

 

 بیان مسأله

مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند: عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

منابع

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

 

 

 

 

 

  • پایان نامه رشته روانشناسی صنعتی با عنوان ارگونومی یا مهندسی فاكتورهای انسانی

    پایان نامه رشته روانشناسی صنعتی با عنوان ارگونومی یا مهندسی فاكتورهای انسانی ارگونومی آنتروپومتری فیزیولوژی كار مهندسی فاكتورهای انسانی دانلود پایان نامه ارگونومی دانلود پایان نامه مهندسی فاكتورهای انسانی دانلود پایان نامه رشته روانشناسی صنعتی رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پاورپوینت و ارائه کامل برنامه ریزی منابع سازمانی

    پاورپوینت و ارائه کامل برنامه ریزی منابع سازمانی ERP مدیریت یکپارچه حسابداری مدیریت برنامه ریزی منابع سازمانی Enterprise Resource Planning تاریخچه ERP تعریف ERP علل بکارگیری سیستم ERP هزینه واقعی ERP چقدر است؟ مزایا و معایب سیستم ERP سیستم همکاری…

  • پاورپوینت معرفی برج ترنینگ تورسو

    پاورپوینت معرفی برج ترنینگ تورسو پاورپوینت تحلیل برج ترنینگ تورسو پاورپوینت معماری برج ترنینگ تورسو پاورپوینت برج ترنینگ تورسو پاورپوینت درمورد برج ترنینگ تورسو رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معرفی برج ترنینگ تورسو جهت رشته معماری در قالب 10…

  • پاورپوینت اصول و قواعد طراحی و استقرار چرخه بهره وری در کسب و کار های تعاونی

    پاورپوینت اصول و قواعد طراحی و استقرار چرخه بهره وری در کسب و کار های تعاونی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول و قواعد طراحی و استقرار چرخه بهره وری در کسب و کار های تعاونی جهت رشته مدیریت…

  • پاورپوینت اپوپتوز، مرگ برنامه ريزی شده سلول

    پاورپوینت اپوپتوز، مرگ برنامه ريزی شده سلول رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اپوپتوز، مرگ برنامه ريزی شده سلول جهت رشته ی پزشکی در قالب 39 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پاورپوينت مفاهیم اساسی جریان سیالات

    پاورپوينت مفاهیم اساسی جریان سیالات پاورپوينت جریان سیالات پاورپوينت مفاهیم اساسی جریان سیالات پاورپوينت در مورد مفاهیم اساسی جریان سیالات دانلود پاورپوينت مفاهیم اساسی جریان سیالات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت مفاهیم اساسی جریان سیالات جهت رشته مکانیک در…

  • پاورپوینت مهندسی بیوسیستم

    پاورپوینت مهندسی بیوسیستم پاورپوینت مهندسی بیوسیستم ایران پاورپوینت مهندسی بیوسیستم چیست پاورپوینت مهندسي بيوسيستم ايران مجله پاورپوینت مهندسی مکانیک بیوسیستم کشاورزی چیست پاورپوینت مهندسي مكانيك بيوسيستم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مهندسی بیوسیستم جهت رشته فنی و مهندسی در…

  • دانلود پاورپوینت طرح کسب و کار

    دانلود پاورپوینت طرح کسب و کار پاورپوینت طرح کسب و کار هتل داری پاورپوینت طرح کسب و کار یک صفحه ای ppt طرح کسب و کار دانلود پاورپوینت طرح کسب و کار پاورپوینت برای طرح کسب و کار پاورپوینت آموزش…

  • تحقیق تجزیه و تحلیل مدل های کمی در تصمیم گیری مدیریت مدل تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی (AHP)

    تحقیق تجزیه و تحلیل مدل های کمی در تصمیم گیری مدیریت مدل تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی (AHP) تجزیه و تحلیل مدل های کمی، تصمیم گیری مدیریت، مدل تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی (AHP) رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق…

  • دانلود پاورپوینت آموزش روش های مطالعه و یادگیری

    دانلود پاورپوینت آموزش روش های مطالعه و یادگیری پاورپوینت روش های یادگیری پاورپوینت روش های مطالعه پاورپوینت چطور مطالعه کنیم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش روش های مطالعه و یادگیری جهت رشته عمومی در 79 اسلاید و با…

  • پرسشنامه کارآفرینی سازمانی آنتونیک و هیسریچ 2003

    پرسشنامه کارآفرینی سازمانی آنتونیک و هیسریچ 2003 کلمات کلیدی : پرسشنامه کارآفرینی سازمانی پرسشنامه کارآفرینی سازمانی.pdf دانلود پرسشنامه کارآفرینی سازمانی پرسشنامه استاندارد کارآفرینی سازمانی روایی و پایایی پرسشنامه کارآفرینی سازمانی نمره گذاری پرسشنامه کارآفرینی سازمانی پرسشنامه کارآفرینی سازمانی آنتونیک و…

  • دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد حاکمیت شرکتی و مفاهیم آن با فرمت word

    دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد حاکمیت شرکتی و مفاهیم آن با فرمت word رفتن به سايت اصلي خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری حاکمیت شرکتی و مفاهیم آن با فرمت docx در قالب 47…

  • مفهوم و مبانی جرم انگاری پولشویی و سیر تحول تاریخی آن

    مفهوم و مبانی جرم انگاری پولشویی و سیر تحول تاریخی آن کلمات کلیدی : پایان نامه پولشویی مبانی جرم انگاری جرم پولشویی مبانی فقهی جرم انگاری جرم پولشویی پایان نامه پولشویی در حقوق ایران مبانی اقتصادی جرم انگاری جرم پولشویی…

  • بررسی انطباق آموزش و پرورش با ابعاد سازمان یادگیرنده

    بررسی انطباق آموزش و پرورش با ابعاد سازمان یادگیرنده ابعاد سازمان یادگیرنده مولفه های سازمان یادگیرنده مولفه های استراتژیک سازمان یادگیرنده سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده رویکردی نو در آموزش و پرورش اهمیت و ضرورت یادگیری سازمانی…

  • پاورپوینت گزارشگری مالی اینترنتی و زبان توسعه پذیر گزارشگری تجاری و زبان توسعه پذیر گزارشگری اطمینان بخشی

    پاورپوینت گزارشگری مالی اینترنتی و زبان توسعه پذیر گزارشگری تجاری و زبان توسعه پذیر گزارشگری اطمینان بخشی کلمات کلیدی : پاورپوینت گزارشگری مالی اینترنتی و زبان توسعه پذیر گزارشگری تجاری و زبان توسعه پذیر گزارشگری اطمینان بخشی رفتن به سایت…

  • دانلود پاورپوینت صد نکته در پایان نامه نویسی

    دانلود پاورپوینت صد نکته در پایان نامه نویسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت صد نکته در پایان نامه نویسی جهت رشته علوم پایه در 25 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • بررسی حقوقی معاملات مدیران نماینده شركتها

    بررسی حقوقی معاملات مدیران نماینده شركتها حقوق خصوصی مسئولیت مدنی شخصیت حقوقی مسئولیت مدیران شركتهای مدنی دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی بررسی حقوقی معاملات مدیران نماینده شركتها دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانلود پایان نامه…

  • پاورپوینت میکرو کنترلر ها در کامپیوتر

    پاورپوینت میکرو کنترلر ها در کامپیوتر دانلود پاورپوینت میکرو کنترلر ها در کامپیوتر پاورپوینت میکرو کنترلر ها تحقیق راجب میکرو کنترلر ها در کامپیوتر میکرو کنترلر ها و انواع آن در کامپیوتر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت میکرو کنترلر…

  • پاورپوینت خفاش و معماری

    پاورپوینت خفاش و معماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خفاش و معماری جهت رشته ی معماری در قالب 55 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       بناها در معماری…

  • دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد سرمایه فکری و تعریف آن با فرمت word

    دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد سرمایه فکری و تعریف آن با فرمت word رفتن به سايت اصلي خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری سرمایه فکری و تعریف آن با فرمت docx در قالب 39…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش محافظه کاری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش محافظه کاری مبانی نظری محافظه کاری دانلود مبانی نظری محافظه کاری پیشینه تحقیق محافظه کاری ادبیات نظری محافظه کاری فصل دوم پایان نامه محافظه کاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق محافظه کاری ادبیات و مبانی…

  • پرسشنامه سبک های تصمیم گیری مدیران اسکات و بروس

    پرسشنامه سبک های تصمیم گیری مدیران اسکات و بروس کلمات کلیدی : پرسشنامه سبک تصمیم گیری پرسشنامه سبک تصمیم گیری اسکات و بروس پرسشنامه سبک تصمیم گیری مدیران پرسشنامه سبک تصمیم گیری عمومی پرسشنامه سبک تصمیم گیری خرید پرسشنامه سبک…

  • دانلودپروژه کارآموزی ساختمان

    دانلودپروژه کارآموزی ساختمان کلمات کلیدی : دانلودپروژه کارآموزی ساختمان رفتن به سایت اصلی نام فایل : پروژه کارآموزی ساختمان فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 69 حجم : 25 مگابایت به نام خدا موضوع: پروژه ساختمانی واقع در عظیمیه کرج…

  • طراحی و پیاده سازی مدلی برای تشخیص و ردیابی بدافزارها در محدوده رایانش ابری

    طراحی و پیاده سازی مدلی برای تشخیص و ردیابی بدافزارها در محدوده رایانش ابری مدلی برای تشخیص بدافزار در رایانش ابری ردیابی بدافزار در رایانش ابری شناسایی بدافزار در رایانش ابری تحقیق در مورد رایانش ابری رایانش ابری مقاله مقاله…

  • دوره متخصص یادگیری - دوره جامع و کامل

    دوره متخصص یادگیری - دوره جامع و کامل رفتن به سايت اصلي انسان موجودی است که به طور مداوم در حال یادگیری است. موضوع یادگیری آنقدر اهمیت دارد که حتی می توان گفت زندگی بشر به آن وابسته است. همانطور…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی 75 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی 75 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عملکرد سازمانی مبانی نظری عملکرد سازمانی پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی پیشینه داخلی عملکرد سازمانی پیشینه خارجی عملکرد سازمانی پیشینه پژوهش عملکرد سازمانی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت مروری بر داروها و مراقبت های پرستاری

    پاورپوینت مروری بر داروها و مراقبت های پرستاری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مروری بر داروها و مراقبت های پرستاری جهت رشته ی پرستاری در قالب 192 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت اهمیت جنگ نرم

    پاورپوینت اهمیت جنگ نرم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اهمیت جنگ نرم جهت رشته جامعه شناسی ، روانشناسی ، علوم تربیتی و اجتماعی در قالب 90 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • جایگاه داوری در آیین دادرسی مدنی ایران و موارد بطلان آن

    جایگاه داوری در آیین دادرسی مدنی ایران و موارد بطلان آن ابطال رای داوری آثار ابطال رای داوری پایان نامه ابطال رای داوری موارد ابطال رای داوری جنبه های متفاوت ابطال رأی داوری قواعد دادرسی حاکم بر دعوای ابطال و…

  • دانلود تحقیق مبانی نظری بهزیستی روان شناختی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق مبانی نظری بهزیستی روان شناختی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی مبانی نظری بهزیستی روان شناختی با فرمت docx در قالب 19 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • دانلود تحقیق درباره استرس شغلی و نظریه هایی در رابطه با آن word

    دانلود تحقیق درباره استرس شغلی و نظریه هایی در رابطه با آن word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی استرس شغلی و نظریه هایی در رابطه با آن با فرمت docx در قالب 32 صفحه ورد بصورت…

  • ارزیابی عملکرد شعب بانک ملت

    ارزیابی عملکرد شعب بانک ملت ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده…

  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر در تغییر مشتریان ناراضی به مبلغان شرکت

    پرسشنامه بررسی عوامل موثر در تغییر مشتریان ناراضی به مبلغان شرکت پرسشنامه تغییر مشتریان ناراضی پرسشنامه عوامل موثر در تغییر مشتریان ناراضی پرسشنامه تغییر مشتریان ناراضی به مبلغان شرکت رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی عوامل موثر در…

  • پاورپوینت کامل درس و کتاب مبانی سازمان و مدیریت

    پاورپوینت کامل درس و کتاب مبانی سازمان و مدیریت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مبانی سازمان و مدیریت جهت رشته مدیریت در قالب 330 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • پاورپوینت بررسی مدیریت تعارض

    پاورپوینت بررسی مدیریت تعارض رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی مدیریت تعارض جهت رشته مدیریت در قالب 53 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       فرآیندی که در آن…