مبانی نظری تعیین عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی

مبانی نظری تعیین عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی

مدیریت دانش
مدیریت دانش در بانک
استقرار مدیریت دانش
استقرار مدیریت دانش در بانک
عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش
عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش
مبانی نظری عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

تعیین عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی

 

 

 

 

 

چکیده

هدف کلی این تحقیق حاضر به عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم بود. پژوهش حاضر از نظر نحوه گردآوری داده ها علی- ارتباطی می باشد. ضمن اینکه پژوهش یک نوع پژوهش میدانی می باشد و از نظر کنترل متغیرها غیر آزمایشی و برآورد حجم نمونه بر اساس جدول مورگان و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از طریق تکمیل پرسشنامه صورت گرفته است. جامعة آماری تحقیق شامل مدیران، کارشناسان و کمک کارشناسان بانک کشاورزی استان قم می باشد که بر اساس آمار حدود 250 نفر می باشد. حجم نمونه آماری بر اساس جدول مورگان محاسبه شد(152=n).

 

برای تعیین پایایی پرسشنامه به اجرای پیش آزمون با توزیع 20 پرسشنامه در بین جامعه آماری مشابه با جامعه آماری مورد مطالعه اقدام می شود در این پژوهش پس از طراحی اولیه پرسشنامه که متناسب با مبانی نظری و تحقیقات انجام شد و سپس نظر صاحب نظران، اساتید، کارشناسان در مرود پرسشنامه اعمال شد و سپس جهت تأیید روایی محتوایی پرسشنامه از دید خبرگان پرسشنامه جهت مطالعه توزیع گردید که پس از مشورت های لازم و پیشنهاد خبرگان سوالات نامفهوم تعدیل یا حذف شده و سوالات جدید به پرسشنامه اضافه شد و در نهایت پرسشنامه اصلی بعد از این مراحل تدوین و توزیع شد و مقدار آلفای کرونباخ آن 81/0 بدست آمد.

 

ابزار لازم برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز به شکل اسنادی از کتب، مقالات، مجلات معتبر و مرتبط و پایگاه های اطلاعاتی مرتبط و پایان نامه ها و غیره، اعم از فارسی و انگلیسی استفاده شده است جمع آوری اطلاعات و داده های لازم از پرسشنامه کتبی استفاده می شود. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق و سؤالات از آمار توصیفی فراوانی، میانگین، واریانس، انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از آزمون های همبستگی و رگرسیون چندگانه به کمک نرم افزار آماری SPSS استفاده شد.

 

 بر اساس یافته های موجود بین متغیرهای مستقل فرهنگ سازمانی، منابع دانشی، حافظه سازمانی و تکنولوژی اطلاعات و متغیر وابسته استقرار مدیریت دانش در سطح یک درصد ارتباط معنی داری وجود دارد و مقدار ضریب تعیین تعدیل شده، 632/0 بدست آمد و این یافته تحقیق نشان می دهد كه 2/63درصد از تغییرات متغیر وابسته توسط متغیرهای مستقل (فرهنگ سازمانی، منابع دانشی، حافظه سازمانی و تکنولوژی اطلاعات ) تبیین شد. 

 

 

 

 

کلمات کلیدی :

استقرار

مدیریت دانش

بانک کشاورزی

 

 

 

 

 

 

 بیان مسأله

مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند: عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند. این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

منابع

 

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

 

 

 

 

 

 

  • توصیف های اختلال شخصیت خودشیفته و روی آوردهای مختلف آن

    توصیف های اختلال شخصیت خودشیفته و روی آوردهای مختلف آن کلمات کلیدی : اختلال شخصیت خودشیفته انواع شخصیت خودشیفته تعاريف نظري اختلال شخصیت خودشیفته تعاريف عملياتي اختلال شخصیت خودشیفته تحقیق کامل اختلال شخصیت خودشیفته توصیف های اختلال شخصیت خودشیفته روی…

  • پاورپوینت ماهیت و علل بروز خشم و تاثیرات آن در زندگی

    پاورپوینت ماهیت و علل بروز خشم و تاثیرات آن در زندگی پاورپوینت تعریف خشم در روانشناسی پاورپوینت تعریف خشم چیست پاورپوینت تعریف خشم و راههای کنترل آن پاورپوینت تعریف خشم در اسلام پاورپوینت تعریف خشم و غضب رفتن به سايت…

  • پاورپوینت گزارشگری مالی واحدهای تجاری در مرحله قبل از بهره بردار ی

    پاورپوینت گزارشگری مالی واحدهای تجاری در مرحله قبل از بهره بردار ی پاورپوینت گزارشگري مالي واحدهاي تجاري در مرحله قبل از بهره بردار ي دانلود پاورپوینت گزارشگری مالی واحدهای بهره برداری پاورپوینت گزارشگری مالی واحدهای تجاری و موارد دیگر دانلود…

  • پاورپوینت بازاریابی ورزشی در قایقرانی

    پاورپوینت بازاریابی ورزشی در قایقرانی دانلود رایگان پاورپوینت بازاریابی ورزشی در قایقرانی پاورپوینت بازاریابی ورزشی در قایقرانی بازاریابی ورزشی در قایقرانی بازاریابی ورزشی تعریف بازاریابی تعريف بازاريابي ورزشي اهمیت بازاریابی ورزشی در رشته قایقرانی مراحل بازاریابی ورزشی ویژگیهای منحصر به…

  • پاورپوینت آشنایی با اخلاق در پژوهش

    پاورپوینت آشنایی با اخلاق در پژوهش پاورپوینت اخلاق در پژوهش پاورپوینت اخلاق پژوهش دانلود پاورپوینت اخلاق در پژوهش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با اخلاق در پژوهش جهت رشته پایان نامه و مقالات در قالب 26 اسلايد و…

  • پاورپوینت اصول پذیرفته شده حسابداری

    پاورپوینت اصول پذیرفته شده حسابداری پاورپوینت اصول پذيرفته شده حسابداري پاورپوینت اصول پذیرفته شده ی حسابداری پاورپوینت اصول کلی پذیرفته شده حسابداری پاورپوینت تعریف اصول پذیرفته شده حسابداری پاورپوینت اصول عمومی پذیرفته شده حسابداری پاورپوینت اصول پذیرفته شده در حسابداری…

  • پاورپوینت مهارت های اساسی تربیت سازنده فرزندان

    پاورپوینت مهارت های اساسی تربیت سازنده فرزندان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مهارت های فرزند پروری جهت رشته ی روان شناسی در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پایان نامه میل به طلاق و عوامل موثر بر آن

    پایان نامه میل به طلاق و عوامل موثر بر آن کلمات کلیدی : دام های روانی طلاق عواقب و پیامد های طلاق عوامل موثر بر میل به طلاق نظریه های مرتبط با طلاق پایان نامه طلاق و میل به طلاق…

  • الزامات و شاخصهای توسعه شهری پایدار و نقش برنامه ریزان شهری در این عصر

    الزامات و شاخصهای توسعه شهری پایدار و نقش برنامه ریزان شهری در این عصر شهر پایدار توسعه پایدار شهر اکولوژیک توسعه شهری پایدار محیط زیست شهری توسعه پایدار شهری دانلود پایان نامه مدیریت و برنامه ریزی شهری دانلود پایان نامه…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اضطراب

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اضطراب مبانی نظری در مورد اضطراب پیشینه تحقیق در مورد اضطراب فصل دوم پایان نامه اضطراب مبانی نظری اضطراب پیشینه تحقیق اضطراب پیشینه داخلی اضطراب پیشینه خارجی اضطراب پیشینه پژوهش اضطراب پیشینه نظری…

  • پاورپوینت مفاهيم ارتباط

    پاورپوینت مفاهيم ارتباط رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مفاهيم ارتباط جهت رشته ی روان شناسی در قالب 74 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در فرهنگ لغات وبستر،Communication،…

  • دانلود تحقیق طرحواره ناسازگار اولیه با فرمت ورد

    دانلود تحقیق طرحواره ناسازگار اولیه با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی طرحواره ناسازگار اولیه با فرمت docx در قالب 20 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد    …

  • دانلود پاورپوینت معماری مجموعه خانه عامری های کاشان

    دانلود پاورپوینت معماری مجموعه خانه عامری های کاشان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری مجموعه خانه عامری های کاشان جهت رشته معماری در 42 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پایان نامه کارشناسی رشته مهندسی برق گرایش مخابرات موضوع: بررسی و ویراست فایل‌های AVI

    پایان نامه کارشناسی رشته مهندسی برق گرایش مخابرات موضوع: بررسی و ویراست فایل‌های AVI فایل های AVI ساختارهای اطلاعاتی فایل AVI تغییر فایل های AVI کاراکترهای اسکی فرمت چند رسانه‌ ای دانلود پایان نامه فایل های AVI بررسی و ویراست…

  • پاورپوینت رویکرد اقتصاد رفتاری برای سازمان های بیمه گر

    پاورپوینت رویکرد اقتصاد رفتاری برای سازمان های بیمه گر پاورپوینت رویکرد اقتصاد رفتاری برای سازمان ها پاورپوینت اقتصاد رفتاری برای سازمان های بیمه پاورپوینت استفاده از رويكرد اقتصاد رفتاری برای سازمان های بيمه گر پاورپوینت اقتصاد رفتاری رفتن به سايت…

  • پاورپوینت پيشگيری از اعتياد در خانواده

    پاورپوینت پيشگيری از اعتياد در خانواده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پيشگيری از اعتياد در خانواده جهت رشته روانشناسی و روانپزشکی در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی

    پاورپوینت اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی جهت رشته مدیریت در قالب 65 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی مبانی نظری عملکرد مالی ادبیات و مبانی نظری عملکرد مالی پیشینه تحقیق عملکرد مالی دانلود پیشینه تحقیق عملکرد مالی دانلود مبانی نظری عملکرد مالی فصل دوم پایان نامه عملکرد مالی ادبیات نظری عملکرد…

  • گرافیك سنتی، گرافیك نوین

    گرافیك سنتی، گرافیك نوین گرافیك سنتی گرافیك نوین دانلود پایان نامه گرافیك سنتی دانلود پایان نامه گرافیك نوین دانلود پایان نامه رشته هنر رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته گرافیک و هنر با عنوان گرافیك سنتی، گرافیك نوین…

  • پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری مالی اسکات ترجمه پارسائیان با موضوع بازارهای کارآی اوراق بهادار

    پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری مالی اسکات ترجمه پارسائیان با موضوع بازارهای کارآی اوراق بهادار کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری مالیتألیف ویلیام اسکات ترجمه دکتر علی پارسائیان پاورپوینت بازارهای کارآی اوراق بهادار پاورپوینت فصل چهارم…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه شیوه های حل تعارض زناشویی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه شیوه های حل تعارض زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شیوه های حل تعارض زناشویی مبانی نظری شیوه های حل تعارض زناشویی پیشینه تحقیق شیوه های حل تعارض زناشویی پیشینه پژوهش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های استرس 45 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های استرس 45 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدل های استرس مبانی نظری مدل های استرس پیشینه تحقیق مدل های استرس پیشینه داخلی مدل های استرس پیشینه خارجی مدل های استرس…

  • پاورپوينت آشنایی با احکام مسجد قسمت دوم

    پاورپوينت آشنایی با احکام مسجد قسمت دوم پاورپوينت احکام مسجد قسمت دوم دانلود پاورپوينت احکام مسجد قسمت دوم پاورپوینت درباره احکام مسجد قسمت دوم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنایی با احکام مسجد قسمت دوم جهت رشته فقه و…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک فصل دوم پایان نامه اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک مبانی نظری اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک پیشینه تحقیق اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک پیشینه پژوهش اثر…

  • دانلود پاورپوینت سنگ ها

    دانلود پاورپوینت سنگ ها پاورپوینت سنگ ها پاورپوینت سنگ ها پاورپوینت سنگ های آذرین پاورپوینت سنگ های دگرگونی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سنگ ها در قالب 10 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با قابلیت…

  • بررسی امور مالی مربوط به شرکت کربن ایران

    بررسی امور مالی مربوط به شرکت کربن ایران امور مالی شرکت کربن حسابداری شرکت کربن بررسی امور مالی شرکت کربن رفتن به سایت اصلی  با توجه به ماهیت کاری شرکت کربن ایران، تامین تکنولوژی و تجهیزات به کارگرفته شده جهت…

  • دانلود چارچوب و مبانی نظری کیفیت زندگی و مرور تاریخی بر مفهوم آن با فرمت word

    دانلود چارچوب و مبانی نظری کیفیت زندگی و مرور تاریخی بر مفهوم آن با فرمت word رفتن به سايت اصلي خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه کیفیت زندگی و مرور تاریخی بر مفهوم آن با فرمت docx در قالب…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش مسئولیت پذیری اجتماعی 65 صفحه

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش مسئولیت پذیری اجتماعی 65 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مسئولیت پذیری اجتماعی مبانی نظری مسئولیت پذیری اجتماعی پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری اجتماعی پیشینه داخلی مسئولیت پذیری اجتماعی پیشینه خارجی مسئولیت…

  • منع مجازات مضاعف، آراء، مبانی و ادله موافقان و مخالفان با مطالعه تطبیقی در آراء مراجع عظام تقلید

    منع مجازات مضاعف، آراء، مبانی و ادله موافقان و مخالفان با مطالعه تطبیقی در آراء مراجع عظام تقلید منع محاکمه مجدد قاعده منع رسیدگی مجدد قاعده منع مجازات مضاعف منع محاکمه مجدد پایان نامه قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف…

  • پاورپوینت خلاصه فصل چهارم از بخش اول درس پردازش اطلاعات تجارت بین الملل

    پاورپوینت خلاصه فصل چهارم از بخش اول درس پردازش اطلاعات تجارت بین الملل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خلاصه فصل چهارم از بخش اول درس پردازش اطلاعات تجارت بین الملل جهت رشته رشته فناوری اطلاعات در قالب 18 اسلاید و…

  • بررسی انواع خطاهای نامتقارن و اثر تنوع اتصالات ترانسفورماتور حین عبور این خطاها از ترانس

    بررسی انواع خطاهای نامتقارن و اثر تنوع اتصالات ترانسفورماتور حین عبور این خطاها از ترانس خطاهای متقارن و نامتقارن اتصالات سیم پیچی ترانسفورماتور ترانسفورماتورهای شبیه سازی شده بررسی انواع خطاهای نامتقارن و اثر تنوع اتصالات ترانسفورماتور حین عبور این خطاها…

  • دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد سود و مفهوم اقتصادی آن با فرمت word

    دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد سود و مفهوم اقتصادی آن با فرمت word رفتن به سايت اصلي خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری درباره سود و مفهوم اقتصادی آن با فرمت docx در قالب…

  • دانلود پاورپوینت درس تنظیم بودجه

    دانلود پاورپوینت درس تنظیم بودجه پاورپوینت برای درس تنظیم بودجه پاورپوینت در مورد تنظیم بودجه پاورپوینت تنظیم بودجه در حسابداری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درس تنظیم بودجه جهت رشته حسابداری در 245 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت…

  • پاورپوینت فیزیولوژی قلب: الکتروکاردیوگرام و تحلیل آن

    پاورپوینت فیزیولوژی قلب: الکتروکاردیوگرام و تحلیل آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت با موضوع فیزیولوژی قلب: الکتروکاردیوگرام و تحلیل آن، در قالب ppt و در 65 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:   مقدمه  بافت های عضلانی قلب  فعالیت الکتریکی قلب…

  • پاورپوینت اهمیت بهداشت فردی

    پاورپوینت اهمیت بهداشت فردی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اهمیت بهداشت فردی جهت رشته بهداشت عمومی در قالب 38 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش       بهداشت فردي علاوه…